Hétvégén egy hosszabb tekerés közben egy siklóernyőpályához tértem be meginni egy jól megérdemelt Stiegelt, jó idő, nagy élet volt. A parkolóban egyetlen autót néztem meg, egy régi Land Rover Defendert. Az egyik legmarkánsabb autó, amit valaha csináltak, annak ellenére, hogy viszonylag kevés szaladgál belőle az utakon, mindenki ráismer.
Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja, miután megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két brit márka a jövő év elejétől egy több mint 2 200 négyzetméteres komplexumban várja az érdeklődőket.
Elnyerte a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát Magyarországon az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE). A nemzetközi pályázat eredménye alapján 2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguár és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe, amely ezzel kilenc országban lesz jelen a két márkával. Ezzel a lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.
A Toyota japán autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója szerint a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után akár hónapokra is leállhat a cég angliai termelése, ha Londonnak addig nem sikerül megállapodásra jutnia az Európai Unióval a kereskedelmi kapcsolatok feltételrendszeréről.
A Jaguar Land Rover (JLR) vezetője szerint milliárdos veszteségeket okozna a cégnek, ha Nagy-Britannia kétoldalú kereskedelmi megállapodás nélkül lépne ki az Európai Unióból. Ralf Speth alig burkolt utalást tett arra is, hogy ebben az esetben több tízmilliárd font további beruházás maradhat el.
A Jaguar Land Rover (JLR), a legnagyobb brit autógyártó azt tervezi, hogy 5 ezer új munkahelyet hoz létre Nagy-Britanniában jövőre.
Egyre több autógyár van jelen Szlovákiában, ami még inkább fokozza az amúgy is meglévő szakemberhiányt és bérversenyt - számol be pozsonyi tudósításában a Népszabadság. Ismerősen hangzik a történet, nem? A helyzet igencsak hasonló az itthonihoz, azzal a különbséggel, hogy a magasabb bérek miatt Magyarországról is sokan inkább Szlovákiát és az ingázást választják.
A szlovák kormány és a Jaguar Land Rover vezető képviselő pénteken aláírták Pozsonyban azt a beruházási szerződést, amelynek alapján a brit márka új autógyárat épít Nyitrán. Az új üzem gyártósorairól a tervek szerint 2018-ban gördülhet le az első autó.
Magyarország és Szlovákia is reméli, remélte, hogy a kelet-európai térségbe tervezett új gyártóbázisát náluk építi fel az indiai tulajdonban levő Jaguar Land Rover. Ezeket a reménysugarakat halványítja el egy friss megállapodás, amit a britek az osztrák Magna Steyr gyárral kötöttek.
Gyakran az autógyártók szemére vetik, hogy az elmúlt évtizedekben csak "reszelgették" a meglévő technológiákat és az elmúlt 100 évben gyakorlatilag nem történt érdemi előrelépés az autógyártásban. Ha abból indulunk ki, hogy még mindig nem a levegőben közlekednek a járművek, vagy hogy még mindig többnyire belsőégésű motorok hajtják az autókat, akkor jogos a kritika, de azért történt előrelépés, nem is kevés: jóval biztonságosabbak, takarékosabbak, csendesebbek és az elmúlt években pedig egyre könnyebbek is lettek az autók. Ez utóbbira jó példa, hogy a Ford egyik generációról a másikra több mint 300 (!) kilogrammot faragott le legnépszerűbb modelljének tömegéből. Utánajártunk, mi is történik az autók súlyával.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?